Vilniaus irklavimo klubo (vėliau VIK) architektūriniame konkurse pagrindinis dėmesys skiriamas dizainui, kuris dera su esama natūralia paupio aplinka. Pagrindinis tikslas yra lengvai sklęsti kraštovaizdžiu, gerbiant žolėtą ir pelkėtą upės pakrantę, kartu įtraukiant naujai pastatytas konstrukcijas.
Pastatas išsiskiria formomis, menančiomis irklavimo valčių dugnus, kurių konstrukcija atlieka tą pačią funkciją kaip ir architektūrinės konstrukcijos – atmuša vandenį ir elementus iš vidaus.
Neris išryškinama kaip centrinis Vilniaus miestovaizdžio elementas, jos formavimas - architektų, urbanistų ir politikų uždavinys, perduodamas iš kartos į kartą. Vieta, kurioje miestas susitinka su gamta, turi didelę reikšmę miesto įvaizdžiui.
Atidengta pastato vieta diktuoja matomo ir įsimintino objekto savybes, reikalaujančias išskirtinės architektūrinės kokybės. VIK yra atpažįstamas ir skaitomas kaip laikmečio ženklas, derantis su kitais upės architektūros paminklais.
VIK planas apibūdinamas kaip du stačiakampiai blokai, sujungti kreiviniu segmentu. Pastatas vaizduojamas kaip svetingas pėstiesiems ir dviratininkams, besiintegruojantis į kraštovaizdį su sportine veikla (irklavimo baseino viduje), matoma pro jo langus.
Arčiau kelio esančiame fasade matomi žemėjantys stogai, menantys valčių konstrukciją ir meniškai valdantys vandens nuotėkį. Fasadas, nukreiptas į upę, yra šiuolaikinis orientyras, pagerbiantis vietovės istoriją.
VIK pristatomas ne tik kaip architektūrinės komunikacijos priemonė, bet ir kaip vandens veiklos akceleratorius, prisidedantis prie idėjos atgaivinti miesto gyvenimą upėje įgyvendinimo. Jame siūloma sukurti nedidelį vandens transporto priemonių uostą, kuriame gyventojai galėtų laikyti savo valtis ir dalyvauti dalijimosi ekonomikoje, susijusioje su vandens veikla.
Akcentuojamas minimalus įsikišimas siekiant įveiklinti krantinės teritoriją, natūralų kraštovaizdį ir istorinius sodus panaudojant edukaciniais tikslais. Projekte siūlomas biologinės įvairovės skatinimas, aplinkos žalinimo sprendimai.
Projekto tipas | Konkursas |
Projekto metai | 2023 |
Bendrasis grindų plotas | 4,200m² |
Užsakovas | Vilniaus miesto savivaldybės administracija |
Architektas | Manto Peteraičio Architektūros Studija |
Projekto architektas | Mantas Peteraitis |
Vizualizacijos | Laurynas Liberis |
Grafinis dizainas | Viktorija Rybakova |
Teksto autorius | Justinas Dūdėnas |
Konstruktorius | Baltic Engineers, UAB |
Inžinierius | Baltic Engineers, UAB |
Vilniaus irklavimo klubo (vėliau VIK) architektūriniame konkurse pagrindinis dėmesys skiriamas dizainui, kuris dera su esama natūralia paupio aplinka. Pagrindinis tikslas yra lengvai sklęsti kraštovaizdžiu, gerbiant žolėtą ir pelkėtą upės pakrantę, kartu įtraukiant naujai pastatytas konstrukcijas.
Pastatas išsiskiria formomis, menančiomis irklavimo valčių dugnus, kurių konstrukcija atlieka tą pačią funkciją kaip ir architektūrinės konstrukcijos – atmuša vandenį ir elementus iš vidaus.
Neris išryškinama kaip centrinis Vilniaus miestovaizdžio elementas, jos formavimas - architektų, urbanistų ir politikų uždavinys, perduodamas iš kartos į kartą. Vieta, kurioje miestas susitinka su gamta, turi didelę reikšmę miesto įvaizdžiui.
Atidengta pastato vieta diktuoja matomo ir įsimintino objekto savybes, reikalaujančias išskirtinės architektūrinės kokybės. VIK yra atpažįstamas ir skaitomas kaip laikmečio ženklas, derantis su kitais upės architektūros paminklais.
VIK planas apibūdinamas kaip du stačiakampiai blokai, sujungti kreiviniu segmentu. Pastatas vaizduojamas kaip svetingas pėstiesiems ir dviratininkams, besiintegruojantis į kraštovaizdį su sportine veikla (irklavimo baseino viduje), matoma pro jo langus.
Arčiau kelio esančiame fasade matomi žemėjantys stogai, menantys valčių konstrukciją ir meniškai valdantys vandens nuotėkį. Fasadas, nukreiptas į upę, yra šiuolaikinis orientyras, pagerbiantis vietovės istoriją.
VIK pristatomas ne tik kaip architektūrinės komunikacijos priemonė, bet ir kaip vandens veiklos akceleratorius, prisidedantis prie idėjos atgaivinti miesto gyvenimą upėje įgyvendinimo. Jame siūloma sukurti nedidelį vandens transporto priemonių uostą, kuriame gyventojai galėtų laikyti savo valtis ir dalyvauti dalijimosi ekonomikoje, susijusioje su vandens veikla.
Akcentuojamas minimalus įsikišimas siekiant įveiklinti krantinės teritoriją, natūralų kraštovaizdį ir istorinius sodus panaudojant edukaciniais tikslais. Projekte siūlomas biologinės įvairovės skatinimas, aplinkos žalinimo sprendimai.
Projekto tipas | Konkursas |
Projekto metai | 2023 |
Bendrasis grindų plotas | 4,200m² |
Užsakovas | Vilniaus miesto savivaldybės administracija |
Architektas | Manto Peteraičio Architektūros Studija |
Projekto architektas | Mantas Peteraitis |
Vizualizacijos | Laurynas Liberis |
Grafinis dizainas | Viktorija Rybakova |
Teksto autorius | Justinas Dūdėnas |
Konstruktorius | Baltic Engineers, UAB |
Inžinierius | Baltic Engineers, UAB |
Manto Peteraičio Architektūros Studija
Naugarduko g. 50-11, Vilnius, LT-03228
Telefonas: +37068521312
El. paštas: info@peteraitis.lt
Instagram: @mantaspeteraitis
Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurie įgalina esmines svetainės funkcijas, taip pat analiką ir rinkodarą. Čia galite pasirinkti slapukų nuostatas: spausdami ‘OK’, sutinkate su nurodytų slapukų naudojimu. Daugiau informacijos